További kérdések
Hogyan szerezhetek NTAK regisztrációs számot?
Mi a teendő akkor, ha az ügyfélkapus bejelentkezéskor a felhasználó beazonosítása sikertelen?
Hibaüzenet: Az adószámhoz nem rendelkezik képviseleti joggal/meghatalmazással.
Az Ügyfélkapuval rendelkező felhasználó jogosultságát az NTAK az adatok beírása során automatikusan ellenőrzi. Az ellenőrzés során három közhiteles nyilvántartásban – cégnyilvántartás, egyéni vállalkozói nyilvántartás, rendelkezési nyilvántartás – történik az automatikus ellenőrzés. Amennyiben az automatikus ellenőrzés során a beírt adatokban a rendszer hibát észlel, a regisztrációt nem lehet elvégezni. Ebben az esetben kérjük, az azonosítókat az azokat kiadó hivatalos szerveknél (pl. NAV) ellenőriztesd!
Nem vagyok nyitva egész évben, csak szezonálisan. Ezt kell valahogy jelölni?
Nyitvatartási idő megadására többféle lehetőség közül választhat. Nem egész éves nyitva tartás esetén az „Év során tervezett nyitva tartás” kérdésnél válaszd az „Időszakosan” opciót és az „Új nyitva tartás” gombbal vedd fel a ténylegesnyitva tartási időszakot úgy, hogy a naptár ikonra kattintasz, és kiválasztod a nyitva tartás kezdő, majd a végső dátumát.
Több nyitvatartási időszak is rögzíthető. Amennyiben új nyitvatartási sort veszel fel, kérjük ügyelj arra, hogy az ne maradjon üresen!
Hogyan lesznek tanúsítványaim?
A tanúsítványok megszerzése előtt a Parola Kft nyújt segítséget:
elkészítjük a tanúsítványhoz szükséges fájlokat, amiket az NTAK-ba kell feltölteni, majd ezt követően az NTAK készíti el a tanúsítványokat, amit a paROI rendszerbe kell majd feltölteni.
Honnan tudom, hogy jól töltöttem-e fel a tanúsítvány-kérelmeket?
A szerkesztési felületre visszalépve láthatók a feltöltött tanúsítványok.
Honnan fogom tudni, ha elkészültek a tanúsítványok?
A megadott e-mail címen értesítést fogsz kapni az NTAK-tól, ha elkészültek.
Elkezdhetem-e az adatszolgáltatást anélkül, hogy feltölteném a tanúsítványokat?
Nem. Az adatszolgáltatás a tanúsítvány feltöltése nélkül nem lehetséges. Kérjük, az adatszolgáltatás megkezdése előtt a vendéglátóhely szerkesztési felületén végezd el a tanúsítvány feltöltést és a kérelem indítási folyamatokat.
Mi történik, ha nem töltök fel tanúsítvány-kérelmet?
A regisztrációt befejezheted tanúsítvány-kérelem feltöltése nélkül is a Mentés gombra kattintva, viszont amennyiben tanúsítvány feltöltése nélkül fejezed be a regisztrációt, még az adatszolgáltatás megkezdése előtt el kell végezned a tanúsítvány feltöltés és kérelem indítási folyamatokat.
Fagyizó esetében is meg kell adni a helyben/elviteles fogyasztást?
Ha nincs meg az allergén programom, tudok manuálisan allergént megadni?
Lehet korábban is elkezdeni a rendszer beüzemelését, adatszolgáltatást?
IGEN, ezt is javasoljuk, mert a vállalkozásnak lesz több adata, ami későbbiekben nagyon sokat ér majd neki. Az adatszolgáltatást ettől független csak júniusban kezdjük.
Az RMS minek a rövidítése?
Az MTÜ által használat mozaikszó:
Restaurant Management System.
Vendéglátó Üzlet Menedzsment Rendszer
Tehát minden olyan program, amely képes a vendéglátó üzletben az értékesítésre és az NTAK-os adatszolgáltatásra.
A második üzletet külön kell regisztrálni?
Igen.
Egy szolgáltatót kell regisztrálni, ez általában a Kft, a Bt vagy az egyéni vállalkozás.
Minden szolgáltatási helyet külön kell regisztrálni, ez lehet a Fő utcai üzlet és a Béke téri üzlet.
Csak nap végén küldi a rendszer az adatokat az NTAK-nak?
Nem. Kétféle adat küldés van. Vásárlások/rendelések utáni adatküldés és a napi összesítő, amely jelenleg zárást követő 24 órán belül kell felküldésre kerüljön.
A fagylaltot ízenként kell rögzíteni?
Nem kell ízenként (ember legyen a talpán, aki képes lenne erre).
Tudnak kommunikálni egymással az üzletek?
Igen, a nagyobb rendszer tudja kezelni mind a hármat:
azaz lehet a boltok közötti átadást kezelni, vagy az üzemtől, vagy a külső beszállítótól árut rendelni.
A készletkezelést hogyan tudják megcsinálni a cukrászdák?
Reggel megkapja a cukrászda az 50 féle süteményt → amit ő rendelt meg a program segítségével. Az áru érkezéskor a szállítólevélen átveszi a bolt az árut, amiben eltérés van, azt tollal javítja a papíron.
Napközben a képernyőn be tudja hozni a szállítólevelet digitális formában, és le tudja javítani a képernyőn csak az eltéréseket, így ez a folyamat kevesebb, mint öt percet vesz igénybe.
Nap végén a megmaradt árut az értékesítéshez hasonló képernyőn visszáruként fel tudja vezetni. Ez esetben a nap végi leltár már csak annyi, hogy visszaigazolja a rendszernek, hogy valóban nem maradt semmi az üzletben.
Fontos!
Azon cukrászdák/pékségek esetében, ahol az üzlet az üzem mellett található, ez az elvárás és folyamat nem életszerű; révén, hogy egész nap folyamatos az árufeltöltés. Ez esetben az üzemmel együtt kezeljük a készletet, ami egy összetettebb feladat.
A legkisebb, akciós NTAK csomag nem tartalmazza a készletkezelést.
Ki lehet állítani a rendszerben utalásos számlát?
Viszonteladók vagy cégek kiszolgálása esetén igen, van lehetőség a háttérrendszerben utalásos számlát kiállítani. Akár több szállítólevélből is, összesítve.
Ezt a folyamatot a mobiltelefonos alkalmazás segítségével lehet támogatni, így még könnyebb és gyorsabb a számlázás.
Az üzletben csak készpénzes vagy bankkártyás, egyszerűsített számlát lehet kiállítani.
Megoldható, hogy az utolsó órában olcsóbban értékesítsen a rendszer?
Igen, be lehet állítani forintális és százalékos kedvezményt is az utolsó órára (akár boltonként külön – külön)
Mennyi az NTAK-os gépnél az AEE egység javítási ideje?
Várhatóan ugyanannyi idő, mint egy pénztárgépnél.
A jó hír viszont, hogy nem az egész gépet kell ilyen esetben szervizelni, csak az adott egységet, azaz vagy az AEE-vel ellátott blokknyomtatót vagy az érintőképernyőt, esetleg a vevőkijelzőt.
Gyakorlati tapasztalat, hogy akinek több boltja van, ott szoktak tartatni tartalék egységet legalább a gépből és a vevőkijelzőből, de van lehetőség az AEE-s blokknyomtató tartalékra is.
A zökkenőmentesebb hibahárítás végett jelenleg országszerte számtalan pénztárgép szervizzel állunk partneri kapcsolatban.
Szükség lesz éves pénztárgép hitelesítésre?
Igen, ehhez egy olyan pénztárgép hitelesítő szakemberre lesz szükség (akár az eddigi pénztárgépese), aki rendelkezik az AEE egység szervizeléséhez szükséges engedéllyel.